Translate

06 januari, 2016

ÅRSLISTA FÖR 2015

Här kommer min lista på 2015.
Fem händelser som varit bra det här året?
1. Jag tog examen från Hyper Island.
2. Sweden Rock Festival.
3. Jag piercade mig.
4. Jag fick tag på en superfin lägenhet.
5. Jag blev erbjuden tillsvidareanställning.




Två händelser som varit sämst det här året?
1. All oro jag har känt hela året.
2. Hur ont jag haft i hjärtat de senaste månaderna.

Vad har du lärt dig i år?
Att det inte är värt att oroa sig och att jag betyder (trots att jag vet om det behövs det ständigt påminnelser).

Blev året som du har tänkt dig?
Året blev nog bättre än vad jag trodde det skulle bli. 2013 är fortfarande mitt sämsta år hittills, det följdes sedan av ett 2014 som långsamt blev bättre. 2015 har däremot varit en lång struggle och så himla värt det.

Vad har du mest lyssnat på för musik?
Jag har lyssnat mycket på H.E.A.T, Lady Gaga, Judas Priest och Glee cast.



Vad har du tittat på? (film, tv, serier…)
Jag kollade klart på Sons of Anarcy och grät som ett barn efteråt. Jag fastnade totalt för Netflixs serie Sense8, toklängtar efter andra säsongen. Jag märker att jag kollar på mer serier än vad jag kollar på film.


Vilka människor har du hängt mest med år?
Min familj och många nya människor.


Vilka nya personer har du lärt känna i år?

En hel drös eftersom jag flyttade till Helsingborg.


Vad är det vackraste du fått i år?

Det vackraste jag har fått i år? Helt klart resan till Kap Verde över nyåret.

Vad är det bästa du har läst?
Oj, denna är riktigt svårt. Om jag ska vara ärlig så har jag inte läst så mycket i år och har därför inte läst något som kunde bli det bästa jag läst. Vilket känns väldigt tråkigt. Men om jag ska nämna en bok (som jag dock läste ut under 2014) som jag tycker är riktigt bra så är det Nina Åkestams bok Meningen med hela skiten.




Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja! Jag flyttade till Helsingborg, skaffade lägenhet och kan numera kalla Helsingborg för min nya hemstad.

Vad var din största framgång i år?

Att jag blev erbjuden tillsvidare på kontoret.

Bästa köpet?
Helt klart min soffa. Jag är så jädra förtjust i min soffa med schäslong.


Vad spenderade du mest pengar på?

Hyra och mat. Lite inredning också.


Vad önskar du att du gjort mer?

Varit snällare mot mig själv. Förstå att jag är bra och acceptera att det inte är möjligt att kunna allt mellan himmel och jord.


Vad gjorde du på din födelsedag i år?
Jag var tillbaka i Helsingborg och min födelsedag var en måndag i år. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad jag gjorde, tror tyvärr att jag inte gjorde något speciellt i och med att jag firade den några dagar innan det var dags.


Vilket datum från året kommer du alltid att minnas?

Första veckan i augusti.




Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? 
Både ja och nej. Mitt 2015 har som sagt varit en struggle, jag har varit på botten och jag har varit på toppen.

Mest stolt över?
Att jag överlevde äventyret som 2015 var.

Dog någon som stod dig nära?
Nej.

Vilka länder besökte du?
Kap Verde och Danmark.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Egentligen inte, jag har allt jag behöver.

Vem saknade du?
Ett flertal gånger har jag tänkt tillbaka på året 2010, då jag jobbade uppe i Stockholms skärgård med världens bästa gäng. Jag saknar de jag jobbade med då och hur lätt livet var i den bubblan. Kvalitétshäng.



Vad fick dig att må bra?
Bra musik, fina människor och intressanta samtal.


Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Jag tänker utmana mig själv mer. Vara mer spontan. Säga hej mer. Koppla av. Köra mitt race.


1 kommentar:

ISA sa...

tycker du varit SÅ SÅ modig som bytte stad o allt! klapp på axel till dig. Och hurra för jobb <3