Translate

28 oktober, 2015

OPERA FRAMFÖR KRONBORGS SLOTT

I augusti var jag i Helsingør. Där lyssnade jag på opera framför Kronborgs slott tillsammans med min syster och moster.

Malin har bloggat om detta också. Det kan ni kika på här:
https://splendiferouslytiggerific.wordpress.com/2015/08/29/opera-i-det-fria-pa-kronborgs-slott/


Vi tog färjan över sundet och var helt plötsligt i Helsingör.


Jag kollade på utsikten och njöt av vattnet.


Väl i Helsingör så var det en liten bit att gå till Kronborgs slott. Här skymtar vi det vackra slottet.


Vi parkerade oss på gräset, plockade fram picknicken och började njuta av kvällssolen.
Jag var där med min moster Gun och min syster Malin.


 Kolla vad majestätiskt!


Operan började men tyvärr fick de ändra i programmet pga ganska hård blåst.


Vi hittade detta roliga på vägen till färjan och var tvungna att ta ett kort här.


 Precis i närheten av min del i Helsingborg kan man skymta Kronborgs slott, det är fint.

1 kommentar:

Sandra sa...

Men fy vad mysig utflykt! Det var otroligt länge sedan jag vid kronborgs slott (eller i helsingör över hududtaget) men det kanske får bli en trip dit snart. Eller nej, det får nog bli till våren för danmark på vintern är ej min favorit.