Translate

17 oktober, 2015

FÖRVÄNTAN

Jag vaknade upp 07.12. Tre minuter innan mitt alarm skulle börja väsnas. Jag ligger i mitt gamla rum hemma i barndomshemmet.
Utsikten från det rummet är fantastiskt, särskilt under sommaren.


Jag vänder mig om och säger rätt ut mot andra delen av rummet: "Är du där?"
Hon svarar med glädje att "ja, det är hon". Hon virar runt sig sitt täcke och lägger sig bredvid mig. "Jag har varit vaken sedan kvart över fem."

Jag makar mig åt sidan så att hon får plats och kollar sömnigt på henne och frågar varför hon vaknade så tidigt. Svaret blir att hon inte kunde somna om. Sedan fnittrar hon och utbrister att idag är det äntligen dags.
Och som hon har längtat efter denna dag. Jag är nämligen hemma för att hjälpa till att flytta, Karin ska flytta till lägenhet i staun.



Jag citerar Meredith Grey från Grey's Anatomy: “Shut up, I'm your person." för Karin är min person. Likadant som Christina Yang säger fast lite mer åt det makabra hållet.

“She’s my person. If I murdered someone, she’s the person I’d call to help me drag the corpse across the living room floor. She’s my person.”
— Dr. Cristina Yang
 - ‘Drowning on Dry Land’ (Season 3, Episode 16)




1 kommentar:

ISA sa...

vad fint att ha en person <3 och lyckost som får flytta till en egen lägenhet! <3